02-6516727

צרו אתנו קשר

טיפול CBT עם כלב

אנו מאמינים שקיים קשר הדוק בין  המחשבה, הרגש וההתנהגות שלנו. הנחת יסוד המנחה את הטיפול היא כי פרוש הניתן על ידינו לאירוע מסוים קובע כיצד נרגיש  וכיצד נתנהג בכל רגע נתון בחיינו. מחשבות, תפיסות, אמונות והחלטות, נרכשים במהלך השנים על ידי התנסויות וחוויות שונות שאנו חווים מרגע הלידה שלנו, וכך אנו מפרשים את העולם מסביבנו. גם רגשות קשים ומכאיבים יכולים להשתנות. הגישה הקוגניטיבית התנהגותית מעודדת שינוי מחשבתי המתבטא בלימוד קבלה של העצמי, הכרה ברגשותיי וברגשות האחר, הבנה של הסביבה החברתית והבנת הזולת ושינוי התנהגותי.

בטיפול בגישה הקוגניטיבית התנהגותית לומדים הילדים והנוער  להתמודד טוב יותר עם קשייהם. אם זה על ידי שינוי המחשבה וההתנהגות או אימון לקשיבות  (מיינדפולנס) ועוד.  כדי שייווצר השינוי הילד/ה או הנער/ה , צריכים לקחת חלק פעיל בתהליך ולרצות לעשות את השינוי. בין הידע  וההבנה שמשהו לא טוב קורה איתי לבין הרצון והיכולת למצוא את הכוח לשינוי ישנו פער גדול. נוכחות הכלב   בתהליך הטיפולי נכנס בדיוק לפער זה.

שילוב כלב בטיפול CBT

בעזרת המגע והקשר עם הכלב ניתן ללמוד להתמודד עם הקשיים באופן חוויתי. כשאנחנו מדברים על השילוב של שתי הגישות:  טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) ושילוב כלב טיפולי בתהליכים טיפוליים, אנו שמים זרקור על שני רבדים מאוד חשובים בטיפול עם ילדים ונוער:

חוסן נפשי/ העצמה  ומוטיבציה לעשות שינוי ולהתמודד עם קשיים.

ילדים החווים קשיים רגשים, התנהגותיים ולימודיים חווים בדרך כלל גם קשיים עם חברת השווים. קשיים אלו מקרינים  על המצב החברתי של הילד/ה או הנער/ה ,וגורמים להם לסבל רב.  נוכחות הכלב במפגשים יוצרת סביבת עבודה נעימה ורצון להמשיך ולקחת חלק במפגשים. הכלב מקבל אותנו כפי שאנו, הוא לא שופט אותנו, הוא משקף לנו כמראה את מצב רוחנו הרגעי. כאשר אנו מרגישים שמקבלים אותנו ואוהבים אותנו כפי שאנו זה גורם לנו לרגשות טובים של שמחה ומחזק את היכולת להתמודד עם קשיים. כאן מתחיל הרצון לשינוי ומחזק  את המוטיבציה להתמודד עם הקשיים.

נוכחות הכלב במפגשים עוזרת ליצור אמון בין המטופל למטפל , מפחיתה מרגשות של חרדה שהטיפול יכול ליצור ונוצר  איזון. שינוי הוא  קשה ומצריך כוחות נפש עצומים, נוכחות הכלב  זה משהו נעים, מרגיע, משהו טוב וחוויתי ולכן הטיפול הופך להיות למרות כל הקשיים, לחוויה טובה.

בעזרת הקשר והמגע עם הכלב נלמדות מיומנויות חברתיות שכל כל חשובות לילדים ולנוער לחוסן נפשי  ולהשתלבות אופטימלית ביותר בחברת השווים. מיומנויות כמו אסרטיביות, איך לגשת ולדבר עם האחר, מתי לחייך, מה אני מקרין בעזרת הגוף שלי במצבים מסוימים ועוד…

ההצלחה, שאנו חווים כאשר אנו יוצרים  קשר עם הכלב, משחקים אתו  או מלמדים אותו להקשיב לנו, מחזקת  מאוד את תחושת המסוגלות. כאשר הילדים מאמינים בעצמם וביכולותיהם הם גם יכולים להתמודד עם דברים קשים אחרים. המגע עם הכלב מעצים, ונותן תקווה לשינוי.

השילוב של כלב טיפולי  בטיפול  קוגניטיבי התנהגותי הוא מדהים. הוא  מתאים  לילדים ונוער החווים קשיים בנושאים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים, כגון:

  • רגשות של ערך עצמי נמוך וחוסר ביטחון
  • קושי בשליטה עצמית
  • קושי בניהול כעסים
  • דחייה חברתית
  • בדידות
  • חרדות שונות
  • קשיים רגשיים וחברתיים הנובעים מלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז
  • ועוד.

חושבים שטיפול התנהגותי רגשי עם כלב מתאים עבור ילדכם?

צרו אתנו קשר לקבל פרטים נוספים 0587545420

מאמרים נוספים:

מה עושים באבחון פסיכודידקטי

הורים יקרים, לפניכם אינפורמציה בסיסית לגבי המטרה ואופן הביצוע של אבחון פסיכולוגי. מטרת המסמך להעניק תמונה ראשונית ובהירה ולכן לעיתים כמה מהעניינים מוסברים באופן פשטני

קרא עוד »

צרו אתנו קשר:

דילוג לתוכן